where ya callin' from? - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Amy Goud - WaarBenJij.nu where ya callin' from? - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Amy Goud - WaarBenJij.nu

where ya callin' from?

Door: amy goud

Blijf op de hoogte en volg Amy

22 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Antrim

cheers mates! zoals jullie zien ben ik zojuist verkast naar het noorden. Ik kan niet anders zeggen dan dat het hier super is! Ik zit zowaar in een kasteel, met schitterende Thoroughbred renpaarden, een stel tinkers en een extreem spekkig wit ponietje. Het kasteel wordt bevolkt door echte die hard engelse, (roodharig, vreemdsoortig gevoel voor humor, maar supergaaf) en het ziet er zwerven overal opgezette beesten, enge schilderen en 1000 en 1 boeken rond. Het ziet er een beetje kermisachtig uit, dus ik ben keihard inspiratie aan het opdoen vooral als ik op mezelf ga. (ooit gaat het gebeuren, vrees niet moeder!) Mijn slaapkamer ruikt naar champignons uit blik en er hangen schilderen van kerels in te hoog opgetrokken broeken en vrouwen met een monobrauw. Bovendien heb ik een keihard burgain-buy gedaan, in de vorm van een enorm kaaspakket voor £3, dus ik zit gebeiteld. Maar daar schrijf ik nog wel een andere keer over, want anders wordt het weer een eindeloos verhaal van woorden (wordt het eigelijk toch wel);)

Hieronder m,n reis van Kilkenny naar Antrim, en een stel wijze levenslessen:
dingen die je beter niet kan doen:
- Een enorme lorry door de McDrive prakken, ondanks de waarschuwingen van het personeel.
- Hetzelfde personeel uitschelden als je jezelf klem hebt gereden, ookal kunnen die lui het woord IQ nog niet spellen.
- Jezelf vervolgens uithongeren uit angst dat er een rochel onder dat smakelijke augurkje verborgen zit.
dit behoeft misschien wat uitleg. We gingen naar een show in Cavan, wat in het midden van het land ligt, en dat was een schitterende reis. Ik had 'lorry-view' met bergen, meren, links en rechts wat koeien en schattige huisjes met dezelfde rookpluimen die je ook uit chemische fabrieken ziet komen. En onderweg stopte we dus bij de McDonalds... De wedstrijd was geweldig. Er lopen altijd de nodige bookies, opgefokte trainers en kleine ratachtige hondjes in jasjes van bedreigde diersoorten. Deze wedstrijd duurde 3 dagen en je zag iedereen langzaam aftakelen van het oncomfortabele bed in de lorry, de stress en het toch- iedere- avond-nog-even op stap gaan. (wat hilarisch was, btw) Toen we weer thuis waren, werden er voor het gemak 3 paarden kreupel. Jake, een half blinde manke nelis, Marchionesse (ja, zo heet ie echt, wordt niet afgekort) en Coco, een wedstrijdpony. Zaterdagavond had ik nog een feest bij Billy Byrnes, in een soortement kraakpand kelder met wazig volk en een hele leuke uitsmijter. Daarna zijn we (met uitsmijter!) naar O'Lainigains gegaan, waar een dance off plaatsvond met een hyperactieve DJ en hele zatte mensen XD Vervolgens gingen we naar Morrison's (zonder uitsmijter, hij had rare sokken) en daar ging het helemaal mis. Ik zag een ieselijke knappe Ier, heel groot, gespierd, donker haar, lichte ogen, ik was er helemaal weg van. En het ging de goeie kant op, want we hebben een uur staan dansen en praten. De kerel bleek uit Polen te komen, maar een kleinigheidje hou je. Maar toen gingen de lichten aan! Machtig, hier was toch echt even iets niet goed gegaan, een misselijke grap van moeder natuur. Die knuppel was glow-in-the-dark bleek, met een bivakmuts van acne en een blik als een hondsdolle marter! Ik was in 1x nuchter, he looked like the devils arse! Ik heb me dusdanig snel uit de pumps gemaakt, maar kadootje kwam achteraan en hij had het ernstig voorzien op een enkeltje Polen, met mij-_0. Op ten duur werd ie tegen het gevaarlijke aan, dus toen is ie toch naar huis gegaan met m,n telefoonnummer. maar wel met een verkeerd cijfer op het eind. En toen heb ik nog afscheid genomen van mn vrienden;(Prince Harry was smerig zat, en die heeft zelfs een traantje gelaten haha. Vorige zaterdag ben ik nog naar Dublin geweest met Sophie. Op het eerste gezicht leek het nogal grauw, maar dat viel allemaal mee. We zijn door Temple Bar gesukkeld, een wijk met hippies, alto,s, vage kroegjes en tattoeerders. Ook gingen we naar het Natuurhistorisch museum, waar ik helemaal weg van ben. (ja, ik ben een nerd B¬) Ik was helemaal blij, maar toen we 2 minuten binnen waren ging het brandalarm af en werden we naar buiten gebonjourd. Toen kwamen we terecht bij Trinity College, waar 1 van de grootste en mooiste bibliotheken ter wereld is! (ja, nerdy of nie?!) Verder zijn we als ubertoeristen door Dublin gestrompeld. Er was ook een brug met allemaal sloten eraan, met 2 namen van lovers erop. Ze zeggen dat je de sleutel in het water kijlt, je voor altijd van elkaar blijft houden. (of je moet met betonscharen aankomen zetten, om de magie te verbreken haha) maar dat vertel ik allemaal wel als ik thuis ben, want dan kan ik nog wel een nachtje doortypen.
en Vrijdag nacht zijn we naar Lurgan gereden, voor een wedstijd. Zaterdag en zondag ben ik bij kenissen daar blijven slapen in een huisje zonder water of kachel! Maar het zag er wel leuk uit; er stond meubilair dat waarschijnlijk door een oud vrouwtje bij het grofvuil is gezet, er staat een opgezette fazant zonder hoofd en er huisde iets in de schoorsteen,-in het beste geval een vogelnest, in het slechtste een kwaadaardige das of leger ratten. Daar ben ik (gelukkig) nooit achtergekomen, en maandag ik ben ik aangekomen in Antrim. maar daarover volgende keer meer, ik ga lekker kaas eten en opt gemakje m,n bed opzoeken;)
take care!

  • 22 Mei 2012 - 22:03

    Ollo:

    afijn

  • 22 Mei 2012 - 22:07

    Amy:

    leuke reactie neef, wacht me tot aj ier bin XD afijn

  • 23 Mei 2012 - 08:23

    Cootje:

    hin we ni amy...

  • 23 Mei 2012 - 08:29

    Cootje:

    onee het was zo..
    wij ni Amy...
    funny story Aams :)!
    tot sjiens eh xxus

  • 23 Mei 2012 - 13:42

    Remy:

    afijn..

  • 23 Mei 2012 - 21:07

    Nonkel En Tante :

    Lieve Amy,

    Gaat het dan toch nog gebeuren, dat van die prinses op de erwt ;)
    De reis naar the castle was al een avontuur op zich: we zijn benieuwd wat er daar nog meer op je pad komt :)
    Dat museum, zoiets gaan we hier ook nog eens bezoeken en wel in A'dam of R'dam ;)
    Nou meissie, laat de noord-, zuid- en andere Polen maar even rusten: de Pohwp komt misschien snel eens langs galopperen.
    Liefs van ons beiden.

  • 28 Mei 2012 - 13:57

    Opa En Oma:

    Liefje
    Je brief met genoegen gelezen en ervan genoten.Je kan als je thuis komt wel aan een boek beginnen ,er ligt een toekomst als schrijfster op je te wachten. We vonden het erg leuk om je weer even te horen en vinden toch dat je eigenlijk geluk had moeten heten. Je hebt het nu wel erg getroffen met je huisvesting.en verstandig van jou dat je er blijft tot je tijd er op zit. We wensen jou nog een hele mooie tijd als kasteelvrouwe en hopen gauw weer iets van je te horen of te lezen. Is Amy "s place "s al geregeld? heel veel groeten en liefs van opa en oma. big hug.

  • 31 Mei 2012 - 20:04

    Monique V D Visse:

    Hey Amy je schrijft nog steeds met veel humor!
    Leuk te lezen wat je mee maakt
    Je moet een boek schrijven joh, ben je gewoon goed in!
    En nog steeds in de paarden geweldig!

  • 08 Juli 2012 - 09:50

    Kees Corrie Vlissing:

    Amy wat hebben we genoten van je Reis???prachtig Groet uit Vlissingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Antrim

Amy

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14179

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 10 Juli 2014

Roemenie

13 Maart 2012 - 30 Juli 2012

Kilkenny

Landen bezocht: